Hihi, la compression continue de faire des petits, la voici implémentée dans la compression des fichiers .blend de 😃
blendernation.com/2021/08/24/f

Sachant que l'option de compression était déjà un must-have complètement transparent et super rapide pour un gain de place (très) conséquent, y'a plus aucune raison de ne pas l'activer 😉
(Preferences → Save & Load → Compress File)

PS : à noter toutefois que cela rend les fichiers sauvegardés non rétro-compatibles.

Attributes and Fields
code.blender.org/2021/08/attri

A sum-up of several Nodes workshop between devs, about , and their design decisions (with some extra demo and terms clarifications).
Fascinating, and good to know what would be under the hood of the incoming tools they are designing.

I love seeing them share their thoughts and design decisions with the community 👌

PS: guess what ? There is even an experimental build available for testing/experiments 😉

En train de lire le rapport annuel de la Fondation Blender pour 2020: download.blender.org/institute

Entre autres très nombreuses nouvelles plaisantes, et en particulier sur l'équipe qui a bien grandi et qui s'est encore plus professionnalisée, je note l'excellente progression du (fund.blender.org/), avec pratiquement 1,4 millions d'euros de dons l'année dernière, contre 1 million l'année d'avant.

Ça commence à payer une belle équipe tout ça 😃

Reposting this here, so great to see such a cool feature coming to 🚀
nitter.fdn.fr/exppad/status/13

More info and video demo in the link below:

«Our work on parametric shapes has been accepted to !🥳 Stop using sliders, we provide a way to directly manipulate a nondestructive 3d assets

📚Paper and info => perso.telecom-paristech.fr/bou

Stay tuned for the upcoming release of our based implementation!»

from twitter (Blender stuff) 

"10 years ago my (back then) beefy workstation had to wait for a while to render this character with Multires in Blender Internal. Today, Cycles X makes editing shaders and lighting real time. On my laptop. 🐲"
nitter.fdn.fr/PabloVazquez_/st
(Video inside the link)

🤩

Cycles X
code.blender.org/2021/04/cycle

🎇 Cycles is ten years old today 🎉 🎂

And… Brecht and Sergey are doing their magic again✨ with a fresh, brand new modern architecture that is lightning fast 🎆

Cycles 10 years' gift being like: Yyyyyyyyyeeeeaah ! 🎉 🚀🚀

(Already a x4-8 reduction in most preliminary benchmarks…)

🎉

«Facebook Joins the Blender Development Fund»
blendernation.com/2020/11/19/f

😮😮😮😮
(Je ne pensais pas qu'ils pouvaient l'utilisaient 🤔 😲)

Et ben au moins ça c'est de l'argent bien utilisé :D

Et donc le fond de développement a passé les 116 000€/mois 🎉
fund.blender.org/
Ça commence à faire une belle équipe de développement salariée 😃😃

Bon puisque est de sortie, des personnes sont intéressé⋅es par un groupe francophone dédié à Blender et la 3d en général ?
Vu que ça prend assez peu dans le fédiverse, je me dis que ça serait l'occasion de regrouper du monde et de lancer une dynamique 🤔

Et par un groupe anglophone ? (je demande en français à dessein 😉)

New Animation Features in Blender 2.91!
youtube.com/watch?v=iaPlkAmRpH

Lots of quality of life improvements 🎉

Faster Motion Blur with Intel Embree
code.blender.org/2020/09/faste

How Intel Embree integration made Eevee motion blur up to 10 times faster on complex scenes.

A beginner series, from the basic modelling to the rendering part.

It's very short and straightforward, and only ~20min long.

A good starting point if you know the basic of the controls, and want a short project with a nice final result 🙂

Blocking
video.blender.org/videos/watch
Modeling
video.blender.org/videos/watch
Shading
video.blender.org/videos/watch
Rendering
video.blender.org/videos/watch
And it's all on 🎉

«Production update 2020»
gooseberry.blender.org/product

En résumé: il n'y a plus d'épisode 2 de prévu, au moins pour le moment.
D'autres détails à suivre dans les prochaines semaines.

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